Nyskapende og agilt
For en ny aktør er det viktig med et navn og en visuell identitet som tydelig skiller seg fra konkurrentene, og som signaliserer en ny måte å tenke på. Navnet «Planalot» spiller på det kjente Monty Python-musikal, mens det visuelle konseptet bygger på fleksibiliteten som ligger i løsningen og tenkemåten – agile modeller som kan utvikles og tilpasses et hvert behov.
Forbedre
Målgruppen er markeds- og økonomiansvarlige som bruker analyse av data for å utvikle og sikre lønnsomhet. Designutfordringen var å skape balanse mellom lekenhet og seriøsitet. Løsningen ble et stramt, men fargerikt formspråk kombinert med humoristiske bilder og en uformell tone som kommuniserer kompetansen og et ønske om å utfordre og forbedre.
«Gjennom et godt samarbeid har King Design hjulpet oss å identifisere våre unike fortrinn. De har designet en logo og visuell identitet som er effektiv, tydelig og agil!»
Responsiv nettside
Sammen med LinkedIn er nettsiden Planalots viktigste kommunikasjonskanal og det er her Planalot publiserer artikler og nyheter som deles videre i sosiale medier. Nettsiden fokuserer på fordelene ved Anaplan-løsningene som tilbys av Planalot og innholdet er strukturert på en intuitiv måte som gir gode kontaktpunkter for brukeren.
Nettsiden er responsiv og utviklet med hensyn til universell utforming slik at den skal være enkel å bruke for alle, på alle skjermstørrelser.
Utviklet i WordPress
Nettsiden er utviklet i WordPress som er verdens mest brukte CMS-løsning. I WordPress får du rask, enkel og sikker innholdspublisering i et oversiktlig og fleksibelt grensesnitt.
Kontakt oss så kan vi ta en prat om hvordan vi kan hjelpe deg med logo og nettsider.