Audi Magasinet – merkevarebygging siden 1998
Audi Magasinet har alltid ligget i forkant blant kundemagasiner i Norge. Vi har designet magasinet siden den første utgaven kom i 1998 og designet har vært svært viktig for å opprettholde og styrke denne posisjonen. Magasinet har gjennom snart 20 år, engasjert leserne og opplagstallene har steget jevnt og trutt fra 45 000 til 75 000 eksemplarer.
«5 stjerner til Audi Magasinet: Den nyeste utgaven har nettopp kommet, og vi har allerede fått ros av kollegaer. Jeg gleder meg til våre kunder får magasinet. Godt utført jobb!»
Marius Tegneby, Audi PR-sjef
Mer enn bil. Rik på opplevelser.
Audi Magasinet distribueres over hele landet og leserne er aktive mennesker med interesse for bil, teknikk og livstil. 
Innholdet serveres under begrepene bevegelse, innsikt og opplevelse, og i tillegg til bilstoff, har hver utgave av Audi Magasinet livsstilsartikler og et portrettintervju som vi kaller «Audiens». Artiklene er i stor grad skrevet for de norske leserne, og dette gjør det lett å relatere til innholdet, slik at budskapet oppleves som engasjerende og verdifullt.
Magasinet kommuniserer samme høye kvalitet, moderne design og glimt i øyet som øvrig markeds­kommunikasjon fra Audi.
Historien om Audi Magasinet
I 1997 ble King Design invitert til å delta med utviklingen av et eget kundemagasin for Audi-eiere i Norge. Bakgrunnen var et strategisk behov for å segmentere merkevarene Volkswagen, Audi og Skoda.
Merkeidentiten og målgruppene var forskjellige og markedskommunikasjonen ble spisset. De første årene het bladet «4-ringer», men i dag rendyrkes merkenavnet i magasinets navn.
Audi Magasinet er et bærekraftig magasin med track-record noe som er et resultat av et langsiktig samarbeid mellom redaktør, journalister, fotografer og designer. Med andre ord, skikkelig lagarbeid!
Vil du høre mer om hvordan vi jobber med magasiner? 
Kontakt oss, vi deler gjerne av vår erfaring.
Michael King
michael@kingdesign.no
+47 928 31 337