Brukeren i fokus
Som en følge av at Kragerø Energi startet med salg av strøm gjennom Kragerø Kraft, og NVEs krav til nøytralitet, hadde Kragerø Energi behov for å skille virksomhetene fra hverandre. Samtidig som nettsidene skulle ha et tydelig visuelt slektskap, måtte de fungere med hvert sitt domene og være enkle å vedlikeholde i et felles admin-verktøy.
Nettsiden skulle også gjøre det enklere å nå ut til kundene med viktig informasjon og driftsmeldinger samt gjøre det enklere å bli kunde.
Symboler og snarveier
Kundene har svært variert digital kompetanse og derfor var det svært viktig å gjøre nettsidene enkle og intuitive med utstrakt bruk av symboler og snarveier. Seksjoner med FAQ til hvert tema gjør det enkelt å finne svar på det du lurer på. 
Lokal forankring og værdata fra YR
Kragerø Energi har lange tradisjoner som en viktig aktør i lokalmiljøet. Gjennom nettsiden med bl.a fokus på sponsorprodukter, ønsket vi å styrke dette ytterligere og gjøre det Kragerø Kraft til den naturlige valget av strømleverandør i lokalmiljøet.
Implementering av værdata fra YR gjør at bilder kan skiftes ut basert på været i området, noe som er med på å gjøre siden aktuell og dynamisk. 
Foto: Kragerø Energi
Enkelt å bruke, også back-end
For å gjøre nettsiden enkel å administrerer er den utviklet som en multisite i WordPress slik at administrator kan holde alle sidene oppdatert i samme back-end. Nettsiden er responsiv, oppfyller krav til universell utforming og er tilrettelagt for SEO. Nettsiden har også integrert micro-data for uthenting av priser til Forbrukerrådet.
Økt kundetilfredshet
Etter lansering har kundetilfredsheten til Kragerø Energis digitale kommunikasjon økt og 8 av 10 svarer at de likte det nye designet og at det gjorde det enklere å finne frem til det de lette etter.
Vil du lykkes med dine nettsider? 
Kontakt oss så kan vi se hva vi kan hjelpe deg med. 

Michael King
michael@kingdesign.no
+47 928 31 337